כניסה/הרשמה

הירידה בחשיפה האורגנית בפייסבוק: איך להתאים את עצמנו לאלגוריתם ב-2020

כולנו מרגישים את הירידה בחשיפות של הפוסטים והתפוצה האורגנית שלהם…גם אם כמות העוקבים בדף שלנו עולה, התפוצה יורדת.

אם אתה מנהל עמוד עסקי בפייסבוק עבור מישהו או שאתה בעל עסק שמנהל אותו עבור עצמך, במהלך השנים האחרונות, סביר להניח ששמת לב לירידה בכמה שהעוקבים שלך באמת נחשפו לפוסטים האורגניים שאתה מפרסם בדף וגילו מעורבות כלשהי כלפיו.

למה זה קורה בעצם ? למה יש ירידה בתפוצה אורגנית בשנים האחרונות ?

לא נלך ממש אחורה ל 2006 לתחילתה של פייסבוק כאשר האלגוריתם שלה היה די פשוט ולפורמטים של פוסטים שונים הוקצו ערכי נקודות שונים – כך לדוגמא פוסט עם טקסט בלבד עשוי היה לקבל נקודה אחת, ואילו פוסט עם קישור בתוכו עשוי היה להיות שווה שתי נקודות וכן הלאה… וכך על ידי הכפלת ערך נקודת שהפוסט קיבל במספר האנשים המקיימים אינטראקציה איתו,וככה גם פייסבוק יכלה ליצור מערכת דירוג לקביעת סדר הפוסטים שיופיעו בפיד שלנו.

דרך אגב, למי שלא יודע..ממש בקצרה…אלגוריתם זהו קוד שיודע לשאוב נתונים, ללמוד, לעבד מידע ולהציג לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים על בסיס כל הנתונים שאסף.

כידוע פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ולכן היא מפתחת ומעדכנת את האלגוריתם שלה כל הזמן וזאת על מנת להציג בפני המשתמשים תוכן בעל ערך רלוונטי בשילוב עם אמון, וזה אומר שפייסבוק רוצה תוכן מעניין יותר עבור המשתמשים עם דגש לקשר עם חברים ומשפחה ופחות פרסום(לפחות אורגני).

אבל אז נשאלת השאלה…למה תוכן שמפורסם בדף העסקי שיכול לעורר מעורבות ועניין לא תמיד נחשף ?


והתשובה היא שפשוט יש יותר מדי דפים המייצרים יותר מדי תוכן עבור עוקבים רבים מדי, מה שאומר שהתחרות על הנראות בפיד החדשות של כל אחד היא גבוהה! ופייסבוק מנסה לוודא שאנשים יראו רק את התוכן הטוב ביותר – ואת הדברים הרלוונטיים להם ביותר.

נחזור לעדכונים שפייסבוק עושה באלגוריתם שלה…ובשנים האחרונות הדגש יותר על הפן החברתי(בעיקר משפחה וחברים) והציון של כל פוסט נמדד עפ”י פרמטרים שונים כמו: סוג הפוסט שפורסם(תמונה, וידאו, שידור חי או טקסט), תוכן הפוסט, מילות מפתח, זמן הפרסום, כמות הלייקים, מספר השיתופים וכו’…

תנסו להחליף את תמונת הפרופיל, תמונת הנושא או לשנות את הסטטוס במערכת היחסים…תראו שתוך זמן קצר תקבלו המון לייקים ותגובות, וזה בגלל שבעייני פייסבוק זה נתפס כמשהו חשוב ומעניין שהחברים והמשפחה צריכים לראות 🙂

יש שתי דרכים להתמודד עם ההתחדשות של פייסבוק:

  1. לייצר תוכן חברתי / משמעותי שיעורר עניין
  2. לקדם את התוכן שלכם באופן ממומן

הפוסט הזה לא מתרכז בקידום ממומן לכן נתרכז בדרך של פרסום תוכן מעניין ורלוונטי שיעורר מעורבות באופן אורגני.

  • תהיו יותר בררניים לגבי מה שאתם מפרסמים
  • תכתבו תוכן שבאמת יעניין את העוקבים שלכם
  • תפנו לכמה שפחות קישורים חיצוניים
  • תיצרו תוכן מעניין יותר בעזרת סרטונים(במיוחד שידור חי)
  • תיצרו תוכן שיעורר תגובות בפוסטים

 

לשאלות, ייעוץ ופרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר בדרך הנוחה לכם ביותר:

טלפון: 079-5599449

WhatsApp/נייד: 054-8633553

דוא”ל: info@adwrks.co.il


עד כמה המידע הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת הקולות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג אותו.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות