אז יש לך אתר – מה עכשיו? טיפים מכריעים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים …
מזל טוב – האתר שלכם באוויר! יתכן ונדרשו לכם ימים, שבועות או חודשים רבים (מקווים שלא) של זמן וטרחה כדי להגיע לנקודה זו, אך הצלחתם. אתם ולמעלה ממיליארד * אחרים ברחבי העולם. לא מרגישים כל כך מיוחדים עכשיו, נכון?
כל הכבוד שהעלתם את האתר שלכם לאוויר, אבל כאן מתחיל הקושי האמתי…
אחרי הכל, מה הטעם גם אם יש לכם את האתר הבנוי בצורה היפה ביותר אם אף אחד לא יודע שהוא קיים ולא מגיעים אליו?
עסקים רבים משקיעים משאבים רבים בבניית האתרים שלהם – החל מבחירת הפלטפורמה והספקים הרלוונטיים וכלה בהבטחת תפקוד האתר שלהם. איפה שהם נתקעים זה ב … להביא תנועה לאתר שלהם, ולגרום לתנועה הזאת לעשות את כל מה שהאתר נועד עבורו (לפעמים הם בונים אתר מבלי לדעת אפילו מה המטרה – שזה נושא לפוסט אחר ..)
ובשלב זה, נשאלות בד”כ השאלות הנפוצות הבאות:
- מדוע איני יכול למצוא את האתר שלי בגוגל?
- האם מישהו אחר מצא את האתר שלי בגוגל?
- מדוע אף אחד לא התקשר / לא שלח הודעה / לא מילא את הטופס באתר ליצירת קשר / לא קנה את המוצרים שלי?
העובדה היא פשוטה, שלא מספיק רק לבנות אתר. אם אתם רוצים שאנשים ימצאו את האתר שלכם ואז באמת יעשו פעולה כלשהי כשהם מגיעים אליו (לא משנה אם זה יצירת קשר, תגובה, או רכישה), עליכם לתפעל, לפתח ומעל לכל לפקח על האתר שלכם. זה קצת דומה ללידה, ברגע שהאתר “נולד” התפקיד של שלכם לעזור לו לצמוח ולבסוף לשגשג.
וכאן מגיעים החלקים המסובכים – אין לכם כסף להשקיע, בקושי זמן להקדיש לדברים הדיגיטליים האלה ואתם לא יודעים בדיוק מה אתם עושים. הבשורה הראשונה הטובה היא שיש הרבה דברים שאתם יכול לעשות עם מעט מאוד תקציב (בסדר, אתם תמיד יכולים לעשות הרבה יותר עם הרבה כסף, אבל רוב בעלי העסקים הקטנים בד”כ מחפשים לחסוך בהוצאות כמה שאפשר).
חדשות טובות (המשך) – זה לא ממש משנה יותר מדי אם אתם לא יודעים מה אתם עושים – כן יש כמה אבני יסוד (כמו בגידול ילדים – כלומר לשמור עליהם, שלא יהיו רעבים, בטוחים ואהובים) אבל הרבה בשיווק דיגיטלי הוא ניסוי וטעייה – וזאת למרות מה שהרבה מ “המומחים” יגידו לכם. הסיבה לכך היא שהטכנולוגיה משתנה כל הזמן, כמו גם הצרכים והציפיות של הלקוחות שלך. מה שהיה מקובל והניב תוצאות בסביבה הדיגיטלית בשנה שעברה, עשוי לדעוך ולהתיישן בתוך 6-12 החודשים הבאים.
לבסוף, אל תפחדו “להיכשל” – עליכם לקחת סיכונים מחושבים על ידי בדיקה והתאמה – למידה מטעויות היא הדרך הטובה ביותר לשרוד ולצמוח.
עם זאת, להרבה עסקים קטנים אפילו אין את הידע והביטחון להתחיל בתהליך זה – הם זקוקים למישהו שיעזור להם לתכנן ולמפות אסטרטגיה דיגיטלית, כמו גם להראות להם כיצד לשמור על אנשים שיחזרו לאתר שלהם, שוב ושוב.
לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים, חשוב שיהיה לכם מושג מה הצעדים הנדרשים מהרגע שהאתר שלכם עלה לאוויר.
בדיקת האתר
האתר שלכם באוויר, כנראה שבחנתם אותו לא מעט פעמים (אם לא, אז כדאי לעשות זאת באופן מיידי – ולא רק את דף הבית, אלא את כל האתר).
אז בדקתם אותו במחשב הנייד שלכם ואתם מוכנים לצאת לדרך.
טעות!
האם הסתכלתם איך נראה האתר שלכם במכשירים שונים(ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים)? בדפדפני אינטרנט שונים (Internet Explorer, Google Chrome, Safari וכו’)?
חשוב לבחון את כל הכלים הזמינים באתר, שהם עובדים כראוי ובהתאם ליעד האתר(טפסי צור קשר, מעבר בין לשוניות, אבטחת האתר, הזמנות באתרי חנות וכו’), וזה חיוני לפני שאתם מניע אליו באופן פעיל תנועה(קידום אורגני או קידום ממומן).
נראות במנועי חיפוש
כעת האתר שלך נבדק, עודכן והוא מוכן לתנועת גולשים.
זה הזמן לוודא שהאתר שלכם גלוי למנועי החיפוש ושהוא מותאם באופן מלא כדי לתת לו את הסיכוי הטוב ביותר להיות מדורג במיקום טוב בעמוד הראשון של גוגל במונחי החיפוש הרלוונטיים לעסק שלכם.
מקלידים ביטוי מילות מפתח רלוונטי ב – Google ומחכים לראות איך האתר שלכם מופיע בדף הראשון(ואם מופיע בכלל). המממ … זה לא שם. עוברים לדף השני … וגם שם לא… ואתם כנראה תוותרו אחרי עמוד 3, כי במציאות, כמה פעמים עברתם את עמוד 2 כשחיפשתם משהו?
הדבר הראשון שצריך להבין זה שגוגל תמיד נמצאת בצד המשתמש וזאת למרות שהם מרוויחים הון ממפרסמים, בסופו של דבר, ההצלחה של גוגל היא להציג למשתמש את מה שהם מחפשים. המשמעות היא שעם הזמן גוגל לומדת באילו אתרים מספקים חוויה טובה ורלוונטית למשתמשים שלהם, ובאיזה אתרים המשתמשים לא נוטים לשהות הרבה זמן והמידע שם פחות רלוונטי.
גוגל יכולה לדעת במה האתר שלכם עוסק ועושה רק אם תגידו לו, כלומר שימוש בתוכן רלוונטי ועשיר במילות מפתח, הניסוח באתר אמור להסביר בבירור במה האתר עוסק, אילו סחורות/שירותים הוא מעניק ולמה בעצם האתר קיים.
תהליך זה מכונה אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ואין להקל בו ראש.
מדידת ביצועים
הכל בסדר, האתר שלכם התחיל להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל ונמצא על ידי אנשים ממשיים. אנשים אלה יכולים להיות לקוחות פוטנציאלים, חלקם אולי כבר יצרו קשר, או אפילו רכשו משהו – ובמקרה כזה – עבודה טובה!
עכשיו, לא יעניין אתכם לדעת כמה אנשים מגיעים לאתר שלכם בכל יום, שבוע, חודש וכו’ ? ומה הם עושים ברגע שהם שם?
חשוב לחבר את האתר שלכם לשירות ניתוח אתרים כדוגמת גוגל אנליטיקס שהיא בחינם (לנתונים סטטיסטיים ממוצעים מבוססי מגמה ולא לנתוני שימוש מדויקים, עליהם תצטרכו לשלם או להשתמש בספק אחר בתשלום) שנותנת תצוגה מקיפה למדי של תעבורת האתר שלכם.
כדי להגדיר את זה, תצטרכו להוסיף קוד גוגל אנליטיקס לאתר שלכם וכאשר יהיו מבקרים פעילים באתר ניתן יהיה לפקח עליהם אפילו בזמן אמת.
חשוב לזכור לא לכלול את התנועה שנוצרת על ידכם / הצוות שלם – זה יטה את סטטיסטיקת התעבורה של האתר ויגרום לאתר שלכם להיראות פופולרי יותר ממה שהוא באמת (האמת עלולה לפגוע אבל אין טעם לשקר …) כדי לעשות זאת, יהיה עליכם להוסיף את כתובות ה- IP של מכשירים שניגשים לאתר שלכם.
המדדים שעל פיהם תוכלו לנתח את האתרים:
-
- טווחי תאריכים הניתנים להתאמה אישית
- מספר הצפיות / הופעות של העמודים
- מספר המשתמשים / מבקרים
- מספר הביקורים שערכו המבקרים
- מקורות תנועה – איך אנשים מצאו את האתר שלכם? האם זה היה באמצעות גוגל, ישיר, הפניה, מדיה חברתית, דוא”ל?
- על איזה תוכן הם מסתכלים (או לא מסתכלים)
- כמה זמן הם מבלים באתר שלכם
זו היא רק הסטטיסטיקה הבסיסית ביותר – כפי שאתם יכולים לדמיין, יש טונות של נתונים שאפשר להסתכל ולהשתמש בהם כדי לפתח ולשפר את האתר שלכם.
השאלה הגדולה היא אם אתם: מבינים במה שאתם רואים ? ו/או נוקטים בפעולה כלשהי מהתוצאות שאתם רואים?
תחזוקה ואבטחה
ברגע שאתר פעיל ובאוויר, לא רק חשוב להגן עליו מפני תוכנות זדוניות והאקרים שיכולים לעשות נזק באתר שלכם ולהוריד את הדירוג שלו ב- Google, אלא חשוב גם לעדכן את הכלים באתר ולוודא שהאתר בכללותו פועל במהירות וביעילות.
בעיקרו של דבר, חשוב לוודא שהאתר שלכם מוגן, מעודכן, מתוחזק ומגובה.
עדכון תכנים ומאמרים
מכיוון שרבים מאיתנו, כותבים תוכן לאתר בד”כ רק כאשר הוא נבנה, ולאחר מכן שוכחים שעדכון התוכן הקיים בתאר שלכם הוא אפשרות ליצירת תוצאות יותר טובות במנועי חיפוש.
גם הקוראים וגם גוגל רוצים לקבל את המידע העדכני והרלוונטי ביותר, ולכן חשוב מאוד לעדכן תכנים באתר ובפרסומים שלכם(פוסטים, מאמרים וכו’).
שמירה על תוכן האתר שלכם מעודכן ורלוונטי אינה משימה קלה..
שדרוגים ושיפורים
שדרוגי האתר הם חשובים ביותר והרבה בעלי אתרים כנראה מפספסים את זה.
עבור רוב האתרים, שדרוגים והוספת תכונות חשובות ומתקדמות לאתר שלכם קודם כל ישפר את הדירוג שלכם בגוגל וגם יעזור להפוך מבקרים ללידים ולידים ללקוחות חדשים, שזו בעצם אמורה להיות המשימה העיקרית של רוב האתרים.
לסיכום
חשוב שהאתר שלכם יהיה תמיד מעודכן, רלוונטי ומתוחזק ברמה טובה על מנת לזכות בדירוגים טובים יותר בגוגל, וככל שהדירוג של האתר שלכם יותר גבוה כך הוא יופיע יותר טוב בתוצאות החיפוש, וגוגל ישלח אליו תנועה רבה יותר, וזה כמובן יכול לייצר יותר לידים, לקוחות ומכירות מוצרים.
התחרות לא נעשית יותר פשוטה, גם מבחינת ההתקדמות הדיגיטלית ובמיוחד עכשיו בתקופת משבר הקורונה שאילץ הרבה עסקים לעבור לדיגיטל ובכך התחרות גדלה עוד יותר…לכן חשוב מאוד להשקיע בקידום האורגני(אופטימזיציה) שהוא תהליך מתמשך שצריך לבצע בעקביות לאורך זמן.
אם ניסיתם לבד ולא הצלחתם או שאתם מלכתחילה לא רוצים להיכנס לזה, ואתם רק רוצים שמישהו אחר ייקח על עצמו את האחריות הזאת , אז חשוב שתבחרו בחברה אמינה ומקצועית שתוכל לסייע לכם בעניין זה.
אודותינו
אנו משרד פרסום ושיווק דיגיטלי באינטרנט Adwrks 365 ומפעילים את פורטל העסקים.
חברתנו הוקמה ב 2016 ומתמחה במתן פתרונות חדשניים ומתקדמים בתחום הדיגיטלי.
חוג לקוחותינו המתרחב מונה מספר מאות של עסקים קטנים, חברות ובעלי מקצוע בכל הארץ.
עם פרוץ משבר הקורונה חברתנו החלה בפיתוח הפלטפורמה של האתר לקניות ומכירות באינטרנט, במטרה לסייע לבעלי עסקים למכור את מוצריהם און ליין ולשלוח אותם ללקוחות בכל הארץ.
לנו יש את הכלים החדשניים והידע המקצועי להביא לחשיפה גדולה יותר של עסקים במדיה החברתית (SMO) ולקדם עסקים לבין המקומות הראשונים בגוגל באופן אורגני (SEO). איך בדיוק אנחנו עושים את זה, באמת לא משנה…העיקר שאנחנו מביאים תוצאות! ואנחנו יודעים להביא אותן בזמן המהיר ביותר, וזה בכלל לא משנה מה תחום העסק שלך והאזור בארץ…
לפרטים אודות השירותים והפתרונות שאנו מציעים ניתן לבקר באתר הבית שלנו, להשאיר פרטים כאן או ליצור איתנו קשר בשעות הפעילות.
079-55-99-449
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 🙂