כניסה/הרשמה

מהו מיתוג דיגיטלי ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלך?

אז מהו מיתוג דיגיטלי עסקי ?

מיתוג דיגיטלי הוא מונח שבדרך כלל משתמשים בו כדי לתאר דרכים שונות בהן עסק מושך את לקוחותיו באופן מקוון וזה כולל מספר היבטים שונים כגון: שיווק דיגיטלי, קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO), פרסום באינטרנט, שיווק תוכן מקצועי ומעוצב ושימוש במדיה החברתית. עבור כל עסק, קטן…בינוני או גדול, בניית מותג היא המפתח להצלחה. בעידן של האינטרנט, זה ממש הגיוני לבנות נוכחות דיגיטלית(נוכחות באינטרנט) עם המותג שלכם כדי לבלוט מעל המתחרים.

מוּתָג הוא מונח מתחום השיווק המתאר חברה, מוצר, קו מוצרים או שירות, ובהכללה גם גורמים נוספים כמו עמותה, אתר תיירות, מפלגה ואף אדם פרטי.

שיווק דיגיטלי לעומת מיתוג דיגיטלי 

למרות שאתם שומעים לעתים קרובות את המונחים שיווק דיגיטלי ומיתוג דיגיטלי שהרבה מהאנשים משתמשים בהם, והם נשמעים כביטויים נרדפים ומונחים זהים, אך הם די שונים זה מזה. שיווק דיגיטלי עוסק יותר בדחיפת מוצר או שירות מסוים, ואילו מיתוג דיגיטלי הוא פחות אגרסיבי, ובמקום להתמקד במוצר מסוים, מיתוג דיגיטלי הוא יותר כללי ומדגיש יותר את הערכים הבסיסיים של העסק או המותג.

מיתוג דיגיטלי יישאר לאורך זמן רב לאחר שהמוצר יוחלף או יופסק. זה מה שנדבק בתודעתו של הלקוח ברגע שביצע את הרכישה שלו וזה הדבר הראשון שיחשוב עליו כשהוא יצטרך שוב את המוצר או השירות שלכם. למרות ששיווק דיגיטלי הוא מצוין בהשגת קונים חד פעמיים, המיתוג היא אסטרטגיה עדיפה בבניית מערכת יחסים לתקופה ארוכה בין עסקים ללקוחות.



היתרונות של מיתוג דיגיטלי

שיווק דיגיטלי רב ערוצי: לעסקים בעלי מותג דיגיטלי חזק יש אפשרות להתפשט בפלטפורמות שונות באינטרנט, זה כולל ערוצים כמו פרסומות מקוונות, מודעות במנועי חיפוש, אתרי צ’אט, אתרי וידאו, אתרי חדשות וכמובן בפלטפורמות של המדיה החברתית. היכולת לקדם את המותג במספר פלטפורמות שונות היא יתרון גדול לכל עסק שכן היא מאפשרת לפנות ללקוחות שונים בהתאמה אישית לכל אחד ואחת.

העובדה הפשוטה היא שבעולם השיווק הדיגיטלי של ימינו, לא ניתן להגיע לכולם באמצעות ערוץ אחד בלבד, כי אנשים מפוזרים בכל רחבי האינטרנט בהתאם לנוחות והאינטרסים של כל אחד ואחת, ועסק יגביל את עצמו ואת המודעות שלו על ידי התמקדות רק בערוץ אחד. הגעה יעילה וממוקדת יותר מושגת על ידי הפצת המסר בכל הספקטור הדיגיטלי. זה נראה כמו משימה קשה…אבל זו תמיד הזדמנות.

שיווק ויראלי: בעידן הדיגיטלי שאנחנו חיים בו כיום, פרסום ויראלי זה עניין גדול. שיווק ויראלי זוהי טכניקת שיווק, אשר משתמשת ברישות קיים להגדיל את המודעות למותג מסוים, על ידי שיכפול עצמי של מהלכים ויראליים, שמקבילים להתפשטות של וירוס. לרוב ההתפשטות מתרחשת “מפה לאוזן”, כך שהיא מתגברת און-ליין. שיווק זה יעיל מאוד כדי להגיע להרבה אנשים בזמן קצר.

זה בעצם אומר חשיפה מקסימאלית בפרק זמן די קצר שיכול להוות יתרון עצום לעסקים. הפיכת תמונה, סרטון או פוסט לוויראלי זה לא בהכרח דבר שמתוכנן, אלא זה יכול לקרות כתוצאה ממאמצי שיווק של מוצר או שירות מסוים בעסק שלך. אחד הדברים היפים ביותר במיתוג דיגיטלי הוא שעסקים שממותגים חזק, מקבלים חשיפה בקלות באמצעות פעולת הלקוחות והאוהדים שלהם (לייקים, שיתופים, תגובות, המלצות וכו’).

כדי שהפרסום שלכם יהפוך לויראלי כרוך גם בהרבה מזל, אבל יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי לשפר את הסיכויים…אבל כנראה שבמקום הראשון זה עקביות – פרסמו לעתים קרובות יותר תוכן שהוא רלוונטי לעוקבים והאוהדים שלכם, וחשוב מאוד שיהיה בפלטפורמות רבות ככל שניתן. ככל שתעניקו יותר הזדמנויות לתוכן שלכם להצליח, כך הסיכוי שמשהו, בסופו של דבר, יקלע…גבוהה יותר(חוק המספרים הגדולים).

אינטראקציה: מיתוג דיגיטלי מאפשר ללקוחות למצוא אתכם בקלות יותר ברשת האינטרנט ומאפשר להם להיות יותר מעורבים בתוכן שאתם מפרסמים.



בידול העסק מהמתחרים: בעידן של היום התחרות קשה בכל תחום, וחשוב שיש משהו שיבדיל את העסק שלכם מהמתחרים, זה יבטיח את קיום העסק היום ובעתיד. מיתוג דיגיטלי עוזר לעשות זאת בצורה היעילה ביותר. על ידי נוכחות בחזית הנוף הדיגיטלי, העסק שלכם יכול להיות להקדים את התחרות ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים בדרכים חדשות ויצירתיות יותר.

קשרי לקוחות טובים יותר: יצירת מותג דיגיטלי מקלה הרבה יותר על עסקים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם. המדיה החברתית הן הפלטפורמות המועדפות, אך דרכים רבות יכולות להיות יעילות המאפשרות אינטראקציות ישירות עם העסק שלכם. לאחרונה גם גוגל הפכה להיות פלטפורמה הרבה יותר חברתית ומאפשרת מעבר למשוב(ביקורות) על העסקים, מציעה גם לגולשים לשלוח הודעות ישירות לבית העסק. והעסקים יכולים לענות על ביקורות ושאלות ולפרסם פוסטים אינפורמטיביים, חדשות ומבצעים בכדי לספר יותר על העסק.

מה חשוב שיהיה לעסק כדי לבנות מותג מוביל

התאמה לניידים: בימינו לכל אחד יש טלפון סלולרי ולכן אופטימיזציה של התוכן לניידים היא חובה. ההערכה היא כי עד  50% מהצרכנים יעזבו את דף הנחיתה / האתר אם הוא לא מותאם לפלטפורמה ניידת. לכן, עסקים וחברות שהאתר שלהם מותאם לניידים הוא ידידותי יותר למשתמשים ולכן הם נמצאים במצב טוב בהרבה ביחס, לצפיות בפרסומים, מכירות, פניות ובבניית קשרי לקוחות טובים וחזקים יותר, ובסופו של דבר בבניית מותג מוביל בתחום.

מקוריות: הזמנים השתנו ואנשים רוצים לראות גישה שונה וחדשנית. לקוחות ועוקבים אוהבים חדשנות ומשתעממים די מהר אם לא מחדשים עבורם, רוצים לשמוע יותר ויותר תוכן מעניין וחשוב להפתיע אותם עם תוכן חדשני, יצירתי ומעניין.

מדיה חברתית: אין מנוס מזה…עסק שלא נמצא במדיה החברתית מפסיד עשרות אחוזים מהלקוחות הפוטנציאליים שלו. במיוחד כשמדובר בחברות המפתחות את אסטרטגיית המיתוג הדיגיטלי שלהן, המדיה החברתית היא לרוב אחד האפיקים הראשונים שממנה מתחילים.

קהילה: בניית קהילה היא כלי נהדר למיתוג דיגיטלי. חברות רבות מצאו הצלחה בבניית קהילה באמצעות כלים כמו קבוצות בפייסבוק. על ידי יצירת קבוצה בה חברים לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים אשר יכולים להפוך לעוקבים ולקוחות, יוצרים אינטראקציה אחד עם השני, שואלים שאלות, משתפים סיפורים, מקבלים ומשתפים טיפים ומידע אודות מוצרים או שירותים. זוהי דרך מועילה לבנות נאמנות למותג, ואם הקבוצה מעניינת ונותנת ערך מוסף לחברים בה, אז היא הופכת לפופולרית והיא תגדל באופן אורגני.



סרטונים: זאת עובדה שסרטונים מושכים הרבה יותר תשומת לב ובזכות זאת מניעים יותר לפעולה, מגדילים את החשיפה וגורמים ליותר מעורבות(לייקים, שיתופים, תגובות וכו’), וזאת בשל העובדה שבמדיה החברתית אנו נחשפים לכל כך הרבה מידע, פרסומות שיכול למשוך את העין. בשנים האחרונות הרבה חברות יוצרות תוכן וידאו מעניין, סרטוני אנימציה ומצגות פרסומת. הסרטונים הפכו לפופולריים מאוד, במיוחד בקרב הדור הצעיר וזו דרך מצוינת להשיג פרסום ולקדם את העסק. היום קל יותר מתמיד ליצור סרטונים אם זה באמצעות אפליקציות בניידים או באמצעות כלים בפלטפורמות השונות, כך שכדאי ליצור סרטונים מושכים שאנשים ירצו לצפות בהם ולשתף אותם ובכך תגיעו לחשיפה מקסימאלית.

ביקורות והמלצות: פרט לנראות טובה יותר ואמינות בנוגע לעסק שלכם באינטרנט, הביקורות החיוביות ומספרן מחזקים את המוניטין של העסק שלכם. בנוסף, גם גוגל מעודדת עסקים לבקש מלקוחותיהם ביקורות. ומלבד העזרה ללקוחות שלכם בהחלטות הקנייה שלהם, ביקורות חשובות גם עבור קידום אתרים אורגני (SEO) מקומי. כדי להישאר בראש התוצאות חיפוש(או להגיע לשם) עסקים יצטרכו לעבוד קשה ולשלב את כל המאמצי המיתוג הדיגיטלי לטובת זה.

לכן קידום אורגני (SEO) יעיל הוא די מכריע באסטרטגיית המיתוג הדיגיטלי. מנועי החיפוש הם המקום שרוב האנשים שואלים שאלות ומוצאים עליהן תשובות ברשת האינטרנט. כך שאם העסק או השירות שלכם יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לשאלות או לנושאים של הגולשים, סביר מאוד שתשיגו יותר לקוחות.



חשוב להבין שצרכנים ספקנים לגבי רכישת מוצר המבוסס אך ורק על המידע של המוכר. ביקורות לקוחות באינטרנט חשובות לעתים קרובות, לפחות כמו תמונות ותיאור המוצרים. כדאי להתחיל מלקוחותיכם הטובים ביותר, לבקש לכתוב לכם ביקורות והמלצות בגוגל ובפייסבוק, ולעודד אותם לספק פירוט רחב ככל הניתן על המוצר, שירות, מחיר ושביעות רצון כללית. חשוב להתמודד עם ביקורות לא טובות באופן מיידי – להגיב אליהן ולנסות לעזור ולשפר את את החוויה של הלקוח המאוכזב…ולא פחות חשוב זה לתת ללקוחות הפוטנציאליים החדשים שקוראים את הביקורות על העסק שלכם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם מהלקוחות ושהשירות אצלכם הוא בעדיפות עליונה.

צ’אט בוט(Chatbot): הוא רובוט שמנהל שיחות צ’אט אוטומטיות און ליין בשם העסק עם לקוחות במקום מענה אנושי. הצ’אט בוטים יכולים לשמש את העסק לצורך איסוף לידים, שירות לקוחות, תיאום פגישות, מכירת מוצרים, הזמנת מוצרים, בירור לגבי הזמנה, שיפור השירות ועוד…אנשים אוהבים לקבל תשובות באופן מיידי ואם הם לא יכולים לקבל את התשובה שהם מחפשים, הם מאבדים לעתים קרובות עניין. וכאן בעצם נכנסים לתמונה הצ’אט בוטים והופכים לשימושיים מאוד מכיוון שהם יכולים להיות זמינים 24/7 עובר הלקוחות. ניתן להתאים אישית תוכן עם תשובות בנויות היטב לרוב השאלות ואף להניע לפעולת מכירה. זו הזדמנות נהדרת להישאר בקשר קבוע עם הלקוחות קיימים, להפוך מתעניינים ללקוחות חדשים, ע”י מענה לשאלות בצורה מדויקת ובזמן המהיר ביותר.

עיצוב: בין אם מדובר בעיצוב אתר, בעיצוב תוכן למדיה החברתית, הוא פותח בפניכם הזדמנויות רבות להציג את היצירתיות, החדשנות שלכם, או פשוט ליצור משהו שנראה טוב. העיצוב מעביר את התחושה הכללית אותו אתם רוצים להעביר למבקרים באתר או במדיה החברתית שלכם, והוא אמור לייצג באופן ראוי ביותר את השירות או המוצר שאתם מציעים. חשוב להקפיד על עיצוב עקבי לשמירת קו עיצובי שיתרום לזכירת המותג או השירות שלכם.



חווית משתמש: חוויית משתמש (מאנגלית: UX, קיצור של User Experience) היא החוויה שחווה משתמש קצה בזמן פעילותו במערכת (כגון אתר, תוכנה ואפליקציה), מוצר או שירות. חוויית המשתמש משיקה ומושפעת מממשק משתמש (UI). חווית משתמש טובה חשובה מאוד היום לא רק לגולשים באתר, אלא גם לגוגל וגם למי שיוצר אפליקציות. עם אופטימיזציה טובה יותר, קל יותר על הצרכן לדפדף במוצרים, למצוא פרטי מוצר, לשאול שאלות, לשלם בשיטות שונות ועוד…זוהי אסטרטגיית מיתוג דיגיטלית נהדרת מכיוון שכמעט כל חברה בוודאי רוצה שהמותג שלה ישויך לחוויית לקוח חיובית, קלה ואינטואיטיבית.

לסיכום

מיתוג דיגיטלי הוא צעד חיוני בבניית כל עסק מצליח. מסיבה זו, חשוב שתחשבו על בניית אסטרטגיית מיתוג דיגיטלי חזקה לפני שתתחילו. לא רק זה שמיתוג דיגיטלי יעזור לכם להגדיל את הפופולריות של החברה שלכם, זה גם יאפשר לכם ליצור קשר חזק הרבה יותר עם הלקוחות שלכם. ישנן דרכים רבות לחזק ולקדם את המותג שלכם באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. חשוב להבין היטב מה מייצג את המותג ואת המסר שאתם רוצים להעביר.

לשאלות, ייעוץ ופרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר בדרך הנוחה לכם ביותר:

טלפון: 079-5599449

WhatsApp/נייד: 054-8633553

דוא”ל: info@adwrks.co.il

Adwrks 365 – פורטל עסקים מקודמים & מיתוג דיגיטלי

מקורות: Content refined , ויקיפדיה

עד כמה המידע הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת הקולות: 0

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג אותו.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות