האם קרה לכם אי פעם שהיססתם לפני הזמנת מוצר או שירות כלשהו ? בטוח שכן!

כל מיני שאלות יכולות לעבור אצלכם בראש:
האם הפריט יגיע כמוצג באתר ? האם יגיע בזמן ? האם הוא בכלל תואם לצרכים ? האם אפשר לסמוך על הספק הזה ?… והרשימה נמשכת ונמשכת.
והביקורות בעצם יכולות לענות כמעט על כולן.
חברות מוציאות מיליונים על שיווק ופרסום מדי שנה. אבל בסופו של יום, חוות דעתם של לקוחות אחרים שווה יותר.
ביקורות באינטרנט יכולות לעזור לך לגבש את החלטתך וכך גם ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים את השירות או המוצר שלך. וזה לא משנה אם מחפשים מסעדה לאכול צהריים, בית מלון, מנעולן, טכנאי מומלץ, מחשב חדש, טלפון נייד, את מכונת הקפה הטובה ביותר או כל דבר אחר…

קבלו הצצה קטנה לסטטיסטיקות מדוע ביקורות כל כך חשובות (Hosting Tribunal):

72% מהלקוחות לא ינקטו בפעולה עד שיקראו ביקורות.
15% מהמשתמשים אינם סומכים על עסקים ללא ביקורות.
רק 6% מהצרכנים אינם סומכים על ביקורות של לקוחות כלל.



גוגל מהווה כ – 57.5% מכלל הביקורות ברשת האינטרנט.
המוצרים הנמכרים ביותר הם בעלי דירוג 4.2-4.7(מתוך 5 כמובן).
לעסקים מקומיים יש בממוצע 39 ביקורות בגוגל.
ביקורות על עסקים באינטנרט ממלאות תפקיד משמעותי, והם משפיעים מאוד על החלטות הרכישה שלנו ועל המקומות בהם אנו מבקרים.

עוד קצת סטטיסטיקות…(Fun & Fuel):

92% מהצרכנים מהססים לבצע רכישה אם אין ביקורות של לקוחות.
97% אומרים שביקורות הלקוחות גורמות להחלטות הקנייה שלהם.
32% אומרים כי ביקורות כתובות הן המרכיב הגורם להאמין שביקורות האתר רלוונטיות / מועילות.
73% אומרים שהביקורות הכתובות עושות בהן יותר רושם מאשר דירוגי כוכבים / מספרים.
94% בדרך כלל קוראים ביקורות כתובות.
35% אומרים כי ביקורת שלילית אחת יכולה לגרום להם להחליט לא לקנות.

ההשפעה של ביקורות באינטרנט על מכירות והכנסות(G2):

92% מהרוכשים נוטים לרכוש לאחר שקראו ביקורת מהימנה.
הצגת ביקורות יכולה להגדיל את שיעורי ההמרות ב- 270%.
לאחר חמש ביקורות עולה כי הסבירות לרכישה גדלה בכוח של כמעט ארבע פעמים.
סבירות הרכישה משתפרת ב –15% כאשר הקונים קוראים ביקורות קונים מאומתות על פי ביקורות אנונימיות.
97% מהקונים אומרים כי ביקורות משפיעות על החלטות הקנייה.
בהינתן שני מוצרים עם דירוגים דומים, צרכנים נוטים יותר לקנות את המוצר עם כמות הביקורות הגבוהה יותר.
ביקורות מייצרות עלייה של 18% במכירות.

ביקורות, המלצות, תגובות…איפה להשאיר ?




פייסבוק – מאפשרת להשאיר המלצות על העסק – עד לא מזמן היה ניתן לדרג עם כוכבים – עד 5 אבל כיום רק ממליץ או לא ממליץ על העסק, וכמובן שניתן להמליץ רק על עמוד עסקי.
גוגל (חיפוש ומפות) – מאפשר להשאיר ביקורות בדף העסק שמוצגים למחפשים ברשת האינטרנט עם כוכביות ודירוג מקסימלי עד 5.
אינדקסים / פורטלי עסקים – לדוגמא כמו שלנו כאשר לכל עמוד עסק ניתן להוסיף ביקורות והמלצות שמסתנכרנות עם האלגוריתם של גוגל ומוצגים גם כן בחיפוש (לדוגמא:  Adwrks 365).
ככל שלעסק יהיו יותר ביקורות בדף כך גם הדירוג שלו יעלה במנועי החיפוש והנראות שלו תהיה יותר מושכת ואמינה בפני הגולשים ויתרום להנעה לפעולה.
ניתן לשלוח קישורים באופן אישי ללקוחות להשארת ביקורת / המלצה, ולפרסם אותם במדיה החברתית.

ביקורות והמלצות חיוביות:

פרט לנראות טובה יותר ואמינות בנוגע לעסק שלכם באינטרנט, הביקורות החיוביות ומספרן מחזקים את המוניטין של העסק שלכם. בנוסף, גם גוגל מעודדת עסקים לבקש מלקוחותיהם ביקורות. ומלבד העזרה ללקוחות שלכם בהחלטות הקנייה שלהם, ביקורות חשובות גם עבור קידום אתרים אורגני (SEO) מקומי.

ביקורות והמלצות שליליות(G2):

יהיה לכם קשה להאמין אבל ביקורות שליליות יכולות לעבוד לטובתכם!

72% מהרוכשים אומרים כי ביקורות שליליות נותנות עומק ותובנה לגבי מוצר.
40% מהרוכשים אומרים כי ביקורות שליליות עוזרות לבנות אמינות למוצר.
82% מהקונים מחפשים ביקורות שליליות באופן ספציפי.
צרכנים משקיעים פי ארבע באינטראקציה עם ביקורות שליליות מאשר חיוביות, עם עלייה של 67% בשיעור ההמרות.
92% מהצרכנים מתקשים או מהססים ברכישת פריט ללא ביקורות.
95% מהצרכנים חושדים בביקורות מזויפות אם אין ציונים רעים.
הסבירות לרכישה נמצאת בשיאים בדירוג כוכבים של 4.0 – 4.7 ואז יורדת ככל שהדירוג מתקרב ל -5.0.
68% מהלקוחות סומכים על ביקורות יותר כאשר הם רואים שילוב של ביקורות טובות ורעות (באופן כללי).

החשיבות של מענה לביקורות לקוחות(G2):

53% מהלקוחות מצפים מעסקים להשיב לביקורות שלהם בתוך שבעה ימים.
41% מהצרכנים אומרים שעסקים המשיבים לביקורות גורמים להם להאמין שלחברה באמת אכפת מהלקוחות שלהם.



89% מהצרכנים קראו את התשובות לביקורות.
7 מתוך 10 צרכנים שינו את דעתם על מותג לאחר שהחברה השיבה לביקורת.
16% מהמשתתפים במחקר מצפים מעסקים להשיב לביקורות שליליות תוך 1-3 שעות.

*הנתונים הסטטיסטיים מתייחסים למחקרים שנעשו בארה”ב.

לסיכום:

צרכנים ספקנים לגבי רכישת מוצר המבוסס אך ורק על המידע של המוכר. ביקורות לקוחות באינטרנט חשובות לעתים קרובות, לפחות כמו תמונות ותיאור המוצרים. כדאי להתחיל מלקוחותיכם הטובים ביותר, לבקש לכתוב לכם ביקורות והמלצות בגוגל ובפייסבוק, ולעודד אותם לספק פירוט רחב ככל הניתן על המוצר, שירות, מחיר ושביעות רצון כללית . חשוב להתמודד עם ביקורות לא טובות באופן מיידי – להגיב אליהן ולנסות לעזור ולשפר את את החוויה של הלקוח המאוכזב…ולא פחות חשוב זה לתת ללקוחות הפוטנציאליים החדשים שקוראים את הביקורות על העסק שלכם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם מהלקוחות ושהשירות אצלכם הוא בעדיפות עליונה.

לשאלות, ייעוץ ופרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר בדרך הנוחה לכם ביותר:

טלפון: 079-5599449

WhatsApp/נייד: 054-8633553

דוא”ל: info@adwrks.co.il